top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשירה גור אריה

שרירי רצפת האגן הנשי וחשיבותם

עודכן: 18 באוג׳ 2023

נתחיל מהאנטומיה.

כששואלים קבוצת נשים היכן ממוקמת רצפת האגן, בנות רבות מצביעות על הירכיים הפנימיות, על הבטן התחתונה... רבות לא מודעות לאזור זה. לכן, אנסה להסביר בצורה פשוטה על האגן ורצפת האגן.

חלל האגן מהווה המשך ישיר לחלל הבטן. הוא בנוי מעצמות, מפרקים (מפרק הוא מוקד החיבור בין 2 עצמות או יותר), רקמות חיבור, שרירים, כלי דם ועצבים. הוא מהווה "מיכל" לאברי מערכת הרבייה, מערכת השתן והחלק המרוחק של מערכת העיכול (הרקטום).




שרירי רצפת האגן נמצאים בקרקעית המיכל הזה והינם שרירים טבעתיים. הם מצויים במפשעה ואחראים על שליטה בסוגרים. כלומר, מאפשרים לנו להתאפק ולשלוט בצרכים, ולכווץ את הנרתיק בזמן קיום יחסי מין.





שרירים אלו נחלשים מסיבות שונות: הריון ולידה, שינויים בגיל המעבר, הרמת משאות כבדים, פעילות גופנית מאומצת הכוללת ריצה וקפיצה ללא הכנה מתאימה, הרגלי התרוקנות לקויים ועוד.

חולשת שרירים המופיעה בנשים בזמן הריון ואחרי לידה, יכולה לגרום לתופעות שונות ולא נעימות במיוחד. למשל, יש נשים שבעונת מעבר מתעטשות וחשות שבורח להן שתן; אחרות, יחושו קושי להתאפק בזמן קימה לעמידה, או ירוצו לשירותים כל פעם שמופיעה תחושת צורך; במקרים אחרים, יהיו נשים שירגישו שבורח להם גזים ואף צואה. מאוד לא נעים אך שכיח; בנוסף, לאחר לידות ובעיקר כאילו שהיו ממושכות עם תינוק גדול, יש שיחושו ממש צניחות של איברי האגן.


חשוב לציין, שקיימת גם התופעה ההפוכה של כיווץ יתר של השרירים. ואז יכולה להופיע עצירות, כאבים ביחסי מין וקשיי התרוקנות של שתן.


בשלב זה מוזמנת להבין היכן ממוקמים שרירי רצפת האגן בגופך.

האם את חשה את השרירים הללו? מה חוזקם?

540 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page