top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשירה גור אריה

אז איך בעצם הגעתי לטפל ברצפת אגן?

אז איך בעצם הגעתי לטפל ברצפת אגן?


האמת זה היה די במקרה. הייתי אחרי 3 לידות ואולי באופן לא מודע הגעתי למסקנה שאני צריכה לטפל בעצמי וגם להתאוורר מהתחום האורתופדי והוסטיבולרי (שיקום סחרחורות). נרשמתי לקורס והתחלתי אותו כשהיה לי תינוק בן חצי שנה ועוד 2 פעוטות בבית. ממש צללתי לתחום רצפת האגן ובריאות האישה. אני אומרת שצללתי, כי ככה ממש הרגשתי: הייתי מעורפלת מחוסר שינה ופעלתי באופן אינטואיטיבי לחלוטין, וגם ראיתי איזה עולם רחב ועמוק ומסתורי עומד בפניי.


היו לי חששות, כי בקורס אנחנו אמורות לבדוק אחת את השנייה, וממש חששתי מהבדיקה הזאת. יותר מזה, חששתי לבדוק אחרות, ממש רעדו לי הידיים. חשבתי על זה בלילות שקדמו לבדיקה המעשית. האמת אפילו אמרתי לעצמי-אולי זה לא בשבילי, מה לקחתי על עצמי. המתח מהתחום החדש והחומר הרב שהייתי צריכה לחזור עליו, לא היו קלים. שלא לדבר שתוך כדי עבדתי, והיו לי 2 זעטוטים בבית ותינוק. הכל הרגיש מוצף.


כששאלו אותי בקורס מה הביא אותי אליו, התוודיתי שאני ממש לא מאמינה שאני כאן, כי החיים שלי היו כ"כ עמוסים ונטולי שינה. אני זוכרת שאמרתי, שאני פועלת מתוך אינטואיציה ולא חושבת הרבה לפני שאני עושה מהלכים. קשובה לקול הפנימי שכמעט תמיד צודק.


בלילה לפני הבדיקה הפנימית הראשונה, ממש עשיתי לעצמי הכנה נפשית ואמרתי לעצמי, שהכל יהיה בסדר וזה יהיה לי כמו טבע שני. לא האמנתי בזה אבל אמרתי זאת כמנטרה.


הגעתי לבדיקה מאוד חוששת בתוך מרחב פרגודים ובנות מקסימות, שכולן חששו כמוני. מדריכות הקורס- נטע ביאר וליאת שיק וגם נורית זבולון בהמשך, היו מאוד אמפתיות וממש הרגשתי שמורה, יאמר לזכותן. בהתחלה העדפתי שיבדקו אותי, כי לא ממש זכרתי את כל מהלך הבדיקה ונורא התרגשתי. גם זכרתי שבלימודי הפיזיותרפיה בדקו אותי די בכל אופן אפשרי, אבל כמובן שאין מה להשוות לבדיקה הפנימית.


את הבדיקה שלי עברתי בשלום, למרות שהיא לא הייתה מושלמת בכלל. הייתי אחרי 3 לידות ומאוד רגישה לכל דבר שאומרים לי. לקחתי גלולת אומץ והתחלתי לבדוק את הפרטנית שבדקה אותי. היות והיא הייתה מאוד מתחשבת ונתנה לי תחושת ביטחון, הצלחתי לבדוק אותה ואם זכור לי נכון נטע ביאר הייתה ממש איתנו באופן צמוד, כך שזה נתן לי עוגן.


גם בתום הקורס בטיפולים הראשונים עם מטופלות אמיתיות, הייתי חוזרת על החומר כשעה כל פעם לפני בדיקה. למרות החשש ממש הכרחתי את עצמי להיות נוכחת בחדר ולא בחרדה מגודל המעמד. כי מדובר באזור מאוד רגיש ואינטימי וזה מלא אחריות.


היום, כמה שנים מהקורס והכשרות רבות שעברתי, אני באמת מרגישה שלבדוק אישה גם בדיקה פנימית, זה טבע שני. אני גם מאוד מבינה את החשש של המטופלת, ומבקשת ממנה כל הזמן להיות איתי בקשר עין, ולפני כל שלב אני שואלת אותה אם היא בסדר ואם זה בסדר להמשיך בבדיקה. היו לי גם מטופלות שלא נבדקו בפעם הראשונה, אלא השלישית וגם זה בסדר. אני חשה כיום, שאני יכולה לתרום רבות למטופלות בתחום רצפת האגן. מקשיבה לאינטואיציה שלי, ולומדת בשקיקה מתמדת על בריאות האישה. אפילו הלכתי לראות ניתוחים בבית חולים "כרמל" עם ד"ר אריאל זילברליכט וד"ר אברהמוב הנפלאים, והיה מרתק.


כיף לעבוד בתחום ללא גבולות עם קולגות נפלאות שמעשירות ותומכות אחת בשנייה. מודה על כל רגע שאני עושה את שאני אוהבת.


אם את אחרי בהריון או לאחר לידה, וזקוקה לשיקום של רצפת האגן או סובלת מכאב, אני מזמינה אותך לקליניקה הביתית שלי בכרכור!


התקשרי או כתבי לי 052-4600468

https://wa.me/0524600468



6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page