top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשירה גור אריה

איך את מנהלת את הכאב?

החודש האחרון היה חודש קשה כפי שלא היה מעולם. מתחילה לעכל את מה שעברנו, מתקשה להאמין שקיים כזה רוע מוחלט.

לתחושות הקשות מתלווה גם כאב פיזי אותו אני פוגשת אצל מטופלות בקליניקה.


השבוע הייתה אצלי לדוגמא מטופלת מקסימה עם ילדים קטנים שבעלה במילואים, וכל העומס נפל על כתפיה. ממש כך. הבנתי לליבה. לא זאת בלבד שזה חודש של אבל, של מלחמה ושבי, אלא שהתווסף גם כאב צווארי והקרנה ליד שהולכת ומחמירה.


איך ניתן להתמודד עם כאב זה שיכול גם לשכך במעט את הכאב שכולנו חשים?


הנה כמה הצעות:


תרגילי נשימה הן אחת הדרכים הטובות להקל על כאב. תרגול נשימה יכול להיות לדוגמא: לקחת אוויר, לעצור נשימה, להוציא אוויר, לעצור נשימה. כל אחת כמה שהיא יכולה בין 2-6 ספירות לכל פאזה. יש תרגילי נשימה רבים וטובים גם מהצ'י קונג, היוגה, הטאי צ'י, ולמי שאוהבת לבצע מדיטציות מומלץ בחום.


פעילות גופנית היא דרך מצויינת להפחתת כאב, כי היא מפעילה את השרירים, מזרימה את הדם ומשחררת אנדורפינים שמפחיתים באופן משמעותי את הכאב. היא כוללת: תנועתיות, מתיחות, אירובי וחיזוק. עדיף ליצור תמהיל של פעילות מסוגים שונים וכל פעילות נחשבת-גם לחנות רחוק מהעבודה וללכת 10 דק'.


חימום על ידי כרית חימום שניתן לקנות בכל בית מרקחת, יכול לשכך כאב. למשל ניתן להניח למשך כ10-20 דק' חימום על הצוואר/הגב או איבר אחר. אם את לא יכולה לשאת חום ומעדיפה קירור, לכי על זה (יש את שקיות הסנפרוסט במקפיא).


במידה ויש כאב מפושט ברגליים/אגן/גו תוכלי להיעזר גם אמבטיה. אך אז בבקשה היכנסי אליה מתוך פינוק אמיתי ונוכחות- בלי הפלאפון. אפשר לשים ברקע מדיטציה/מוזיקה שקטה, נירות או שמנים וכל דבר שיכול לפנק אותך. אנו זקוקות לתמיכה ולא צריכות לחוש אשמה על הצורך בכך. זה החוסן שלנו.


בנוסף, למי שאוהבת יש מכשיר חשמלי קטן וזול שיכול ללכת איתך לכל מקום, גם לעבודה - הTENS. ניתן להזמינו דרך קופות החולים.


זכרי שאת זו שמנהלת את הכאב ולא הוא אותך! אל תיבהלי ממנו, ואל תחששי מתנועה-להיפך!

ולמי שצריכה הכוונה מדויקת יותר, הקליניקה לפיזיותרפיה בכרכור עובדת כרגיל!


מאחלת החזרת החטופים במלואם ושמירה ממשית על כוחותינו. התאוששות קולקטיבית ושגשוג מחודש של יישוב הדרום והצפון!






3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page