top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשירה גור אריה

האם את יודעת כיצד לווסת לחצים בחלל הבטן?

עודכן: 2 ביוני 2020

לאחרונה, פונות אליי הרבה בנות שחוות את התחושה הבאה: "ככל שאני מתחזקת יותר באימון הכללי, אני חשה חולשה גוברת בבטן וברצפת האגן". אם את מזדהה עם האמרה הבאה, כדאי לך לקרוא את ההמשך...


חלל הבטן מתפקד כמו תיבת לחצים. התקרה- היא הסרעפת. הרצפה- שרירי רצפת האגן. הקירות – שרירי הבטן הרוחביים וזוקפי הגו. בזמן נשימה הסרעפת ורצפת האגן נעות באותו כיוון: בהוצאת אוויר הסרעפת עולה ורצפת אגן עולה. בהכנסת אוויר סרעפת יורדת וכך גם רצפת האגן.

כשאנו מבצעות תרגילים בעצימות גבוהה, עלינו ללמוד לווסת בצורה נכונה את הלחצים בחלל הבטן. אסביר. אם נקודת הייחוס היא הטבור, בחנו האם בזמן מאמץ נעשה פיזור של הלחץ למעלה ולמטה (ביחס לטבור) ואז הבטן שטוחה יחסית, או האם היא מתבלטת? קחו משחת שיניים ולחצו על מרכזה. בזמן הלחץ נסו לראות האם פיזור הלחצים הוא סימטרי-מהמרכז למעלה ולמטה, או האם המשחה נדחפת רק למעלה/למטה? באופן דומה פועל הלחץ התוך בטני. בנוסף, במידה והבטן מתבלטת, במקרים רבים נגזר כי גם רצפת האגן נדחפת מטה במקום להיאסף. מה שלא מומלץ היות והדבר גורם להיחלשות שרירי רצפת האגן ולתופעות לא נעימות כבריחת שתן, צניחה ועוד.

הטיפול הפיזיותרפי הוא טיפול אקטיבי שנועד לשינוי תבנית מוטורית (תבנית תנועה) והוא דורש אימון מצד המטופלת. במהלך הטיפול נבחן כיצד לנשום, ולווסת את הלחצים בחלל הבטן בזמן מאמץ. בנוסף, נכון יהיה לבדוק את שרירי רצפת האגן ולראות האם הם מתכווצים בצורה נכונה בזמן המאמץ, או האם יש צורך "לתגבר" את חיזוקם. בהצלחה!


22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page