top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשירה גור אריה

נס חנוכה שלי!

חופשת לידה- איזו הטעיה, התקופה הכי אינטנסיבית בחיי...


להפוך להיות אמא זו התפנית הכי גדולה שיכולתי לארגן לעצמי.


זה לא שאין לי גישה לילדים, תמיד עבדתי עם ילדים וידעתי שאני טובה בזה. אך היה לי קשה מאוד המעבר מאפס ל1.

חיכיתי רבות ללידה שלי כאמא, ידעתי ששם אדע להגשים את עצמי הגשמה מלאה ואגלה צדדים רבים בתוכי. וכמובן שרציתי את התינוק בכל מאודי. אני אפילו זוכרת שכשהוא נולד זרחתי במשך יום שלם, למרות הכאבים והעייפות הקשה והתלאות שעברתי בלידה. עומר שלי הבכור נולד בנר חמישי של חנוכה, נס חנוכה שלי.


אבל אז החלו החיים, וזה לא ליום אחד או שניים. אמא זה לחיים שלמים. נכנסתי לבהלה. איבדתי את עצמי בתוך הכאוס החדש. מלדאוג רק לעצמי ומקסימום לבן זוגי, חלחלה בי האחריות הכבדה של לדאוג לתינוק חסר אונים שכל הזמן איתי. כשכל דבר שאני עושה זוכה למבט. לא תרמה לכך העובדה ששבוע לפני הלידה, עברנו לכרכור. כך שגם לא הכרתי אף אחד והבית עוד לא היה עדיין ממש בית.


מאישה פעילה, סטודנטית נצחית- מלכת המטלות וההישגים, פתאום לא הייתי אני. חוסר השינה, הטשטוש, הירידה הקוגניטיבית, חוסר האונים. סבך של יום ולילה ושוב יום.


לצד זה, אני זוכרת במעורבל, רגעים של נוכחות מלאה. חגיגה של נוכחות לה זכיתי. הייתי שקועה בתינוק שלי ובהתהוות שלו בכל מאודי. לא רציתי לפספס אף רגע. התלהבתי מכל שינוי, התפתחות, מבט, חיוך. בעלי היה חוזר הביתה ולא מבין מה עשיתי כל היום, ולמה הבית כ"כ הפוך... האנרגיות שלי היו כ"כ מכונסות ומרוכזות בתינוק המתוק שלי, שהיום עבר בעצלתיים ובלי ששמתי לב כבר היה ערב ושוב לילה ללא שינה.


אני זוכרת זיכרון חזק במיוחד של חיבור. בחוץ סערה והפסקת חשמל, קור עז ורוחות דופקות על חלונות, רעמים וברקים. שטף של גשם, כאילו מישהו שם למעלה פתח את הברז בעוצמה הכי חזקה. ואני יושבת עם עומר שלי על הספה, מתכסה באיזה 3 שמיכות. יודעת שהוא חש מוגן, כשהוא כך עליי. מחמם אותי ואני אותו. לא יודע דבר על הסערה.


כיום אני 10 שנים אחריי, עם 3 בנים אהובים. לומדת מחדש כל פעם איך להשתנות בהתאם אליהם. מנסה לפחות.

וכנראה לא במקרה אני מטפלת בנשים סביב הריון ולידה. אני מבינה אותן, את חוסר האונים, העייפות, התשישות הקוגניטיבית, לצד האור הגדול שמגיע.


זה לא קל, לא המצב הגופני, לא הבדידות בבית, לא המעבר מלדאוג לעצמי, ללדאוג לתינוק ולטפח אותו. זה פרויקט חיים. נפלא ומתיש גם יחד.


אם את בהריון או אחרי לידה, ואת חשה כאבים או חולשה ברצפת האגן, אל תהיי לבד עם זה! אני מקבלת בכרכור ואשמח לעזור לך להקל על הכאב ולחוש חזקה יותר.

052-4600468

shiraphysio.com






6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page